Barion Pixel

Mustang GT 5.0 coupe tuning | Generation V

Project #4 - Áttekintés

Az átütő sikert a DF Tuning számára a kék Mustang GT 5.0 debütálása hozta. A gyári izomautót a sárga 4.6 GT cabriolet projekt eladásából sikerült megszerezni, és Dózsa Ferenc a műhely tulajdonosa már vásárláskor eldöntötte, hogy ezúttal komolyabb motor és optikai tuningba kezd, nagyzenével, Hifi csomaggal. A csapat rögtön neki is állt az autó átalakításnak, végső formáját pedig közel két év fejlesztés után nyerte el.  Feriék az optikai és belső átalakítással kezdték a munkát, és eredményességüket mi sem bizonyítja jobban, hogy a hazai AMTS-en való bemutatás után, a német Tuning World Bodensee rendezvényen elhozták a Yokohama különdíját, és a karosszéria kategória 1. helyét.

Ezt követően két éven keresztül a DF Tuning műhely szinte az összes  jelentős hazai rendezvényen valamilyen díjat bezsebelt az autóval, de Európában is bontogatták szárnyaikat. Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban is több rangos nemzetközi autó fesztiválon lett díjazott az autó. 2014-ben a hazai rendezésű angol Top Gear Live műsorába is bekerültek a kék GT-vel és ugyanebben az évben Európa legjobb 50 tuning autója közé választották az AMTS rendezvényen. Ezzel indulási jogot nyert a csapat a Bodensee-ben megrendezett European Tuning Showdown-ra, ahol a Mustang GT finalista lett. Az első sikeres fordulót követően, azonban fejet kellett hajtani egy másik tuning csapat munkája előtt… A németországi kirándulás után hatalmas ösztöznést kapott a DF Tuning csapata! Megfogadva a külföldi tapasztalt tunerek véleményét, elhatározták, hogy még ennél is jobb autót fognak építeni…

Részletek

AUTÓ:
Ford Mustang 5.0 V8 GT Coupe

GENERÁCIÓ:
Mustang V (2011-2014)

TUNING:
Optikai, motortuning, HiFi

MUNKANAPOK:
522 nap

Mustang 4.6 V8 GT teljesítmény

Specifikáció

Mustang 5.0 GT egy teljes karosszéria optikai tuningot kapott. Új motorháztetőt, oldal spoilereket és egyedi első lökhárító került fel rá. A gyönyörűen kialakított hátsó lökhárító spoilerhez hozzá formázott dupla kipufogó végeket tettünk, a saját gyártású kipufogó dobok és az egyedileg hajtogatott rendszer, pedig egy Boss 302 leömlővel csatlakozott a motorhoz. Ez már nemcsak hangban, de erőben is sokat dobott az autón, a motor tuning azonban itt még közel sem ért véget. 

A Ford Mustangok egyik gyenge pontján is módosítottunk, új és erősebb aluminium kardánt tettünk fel, majd a Ford Performance supercharger kitje is rákerült a GT 5.0-ra. Ahogy Dózsa Ferenc hívja és mondja, ez a minikompresszor az egyik legmegbízhatóbb teljesítményfokozó. Nem mellékesen pedig közúti érvényességgel és károsanyag kibocsájtási tanúsítvánnyal is rendelkezik, valamint a gyártó szavatolja a garanciát a tartósságára.

Ami pedig a legfontosabb, hogy a megnövekedett teljesítmény ellenére stabil működést, és a gyárira jellemző vezethetőséget garantál. A supercharger kit mellett, pillangószelepeket, és új vezérműtengelyt tettünk a motorba, majd a legvégén egy Bama chipet is ráakasztottunk, ami természetesen a már megnövekedett teljesítmény alapján szoftveresen is hozzá lett állítva az autóhoz. A motor tuning egy rendkívül dinamikus, nyomatékban gazdag, és lényegesen jobban gyorsuló autót eredményezett.

A stabil útfekvést egy KW3-as állítható sportfutómű, és sport lengőkarok biztosították, a megállásról pedig egy 4 dugattyús Brembo fék gondoskodott. A belső kialakítás során teljes bőrőzésen és karbonozáson ment át az autó, valamint egy átalakított Mitsubishi Recaro ülés támlát kapott, úgy hogy a gyári Mustang ülésrész funkciók mind működtek. Az autó szőrfelállító hangját, csak a profi HiFi berendezés nyomhatta el, és gyarapította a Mustang GT 5.0-val elért díjakat a hazai és külföldi rendezvényeken.

Ez egy igazán tökös produkció a DF tuningtól...

Tordai István a SportVerda műsorvezetője is tesztelte autónkat, és az élet értelmét vélte felfedezni benne. Ahogy fogalmazott hiába a barátságos világoskék szín, ez már a húúú b+ kategória.

Bár pontos lóerőt soha nem mértünk ezen az autón István szerint 600+ LE feletti teljesítményről lehet szó, 700nm nyomatékkal. Amit mi tudunk és biztos, hogy egy vele egyidős gyári Shelbyt már megevett az autó.

Ez egy igazán tökös produkció a DF tuningtól...

Tordai István a SportVerda műsorvezetője is tesztelte autónkat, és az élet értelmét vélte felfedezni benne. Ahogy fogalmazott hiába a barátságos világoskék szín, ez már a húúú b+ kategória.

Bár pontos lóerőt soha nem mértünk ezen az autón István szerint 600+ LE feletti teljesítményről lehet szó, 700nm nyomatékkal. Amit mi tudunk és biztos, hogy egy vele egyidős gyári Shelbyt már megevett az autó.

Szeretnéd, hogy a Te Mustangod is tuningolva legyen? Lépj kapcsolatba velünk!

Ford mustang kulcs