Mustang 4.0i V6 tuning | Generation Convertible V

Project #1 - Áttekintés

Egy amerikai autóárverésen kezdődött pályafutásunk, ahol különösebb cél nélkül kaparintottuk meg az V. generációs kabrió Mustangot. Eleinte szinte semmi nem fogott meg minket az autóval kapcsolatosan, ráadásul ez a 4 literes V6-os változat erőben sem volt túlságosan eleresztve a maga 212 lóerejével. Tanakodtunk, hogy maradjon vagy menjen?

Eladás helyett végül úgy döntöttünk, hogy kicsit átalakítjuk az autót. Dózsa Ferenc a műhely alapítójának ízlésvilága ekkor még nem volt ismert, de sokat sejtetett, hogy az ebayről, és néhány amerikai oldalról rendelt különféle optikai tuning elemek és kiegészítők egyike sem nyerte el a tetszését.

A pontatlanságok, méretbeli különbségek, és a néha meglepetést okozó anyagminőségeket csak tetőzte az utángyártott elemekkel kapcsolatos rengeteg szívás. Persze ilyenkor senki nem adja fel: „ha már drágán megvettük azt a valamit, akkor csak azért is feltesszük.”, – mondanánk, de ezekből semmi jó nem sül ki, tapasztalatból írjuk!

Részletek

AUTÓ:
Ford Mustang 4.0i V6 12V Cabriolet

GENERÁCIÓ:
Mustang Convertible V (2005-2014)

TUNING:
Optikai és chiptuning

MUNKANAPOK:
440 nap

Mustang 4.0i v6 teljesítmény

Specifikáció

Plasztik mi urunk a megváltónk, azaz Magyarország egyik legjobb mesterét Görgény Istvánt „Plasztik”-ot kértük fel, hogy elsőként egy hátsó szárnyat faragjon a Mustangra. Az elkészült műremek azonban továbbra sem találta el Dózsa Ferenc ízlését. Plasztik lelkivilágának sem tett jót Feri őszinte véleménye, aminek még nyomatékot is adott azzal, hogy darabjaira törte az egyhetes munkával járó hátsó terelőt.

A sablonozás végül két hónapig tartott, úgy, hogy Feri minden egyes napon felügyelte, nézte és tanulta a szakmát, miközben a munkát Feri elképzeléseinek megfelelően valósította meg Plasztik.

A kárpitozás során is a legjobbat kerestük, a kitűnő belső munkát Kiácz Balázs valósította meg. A külső optikai tuningon felül az autó futóműve teljesen átalakításra került, valamint kapott egy módosított kipufogórendszert is. A motort semmiképp sem akaruk teljesen megpimpelni, de ez nem is erre való. A biztonságos üzemelés miatt nem is nagyon lett hozzányúlva, mindössze egy chiptuining és egy sportlégszűrő kapott helyet.

A végeredménnyel jobb lett picit a gyorsulás, nagyobb lett a nyomaték, és persze sokkal szebb lett az autó, de tovább ennél nem is mentünk, Feri elméjében ugyanis már egy másik autót épült…

Mustang 4.0i v6 12v cabriolet

AMTS ami beszippant...

Az autó fejlesztése hozzávetőleg másfél évig tartott, és a kárpitos mester unszolására be is mutatkozott a nagyközönségnek.

Első építésünk 2010-ben debütált országunk legnagyobb AutoMobil Tuning Showján. Ebben az évben még csak a “külső körletesek” között kaptunk helyet, de a siker így sem maradt el.

A Ford Mustangok és a tuning világ szeretete ekkor kezdődött Dózsa Ferenc számára, a rendezvényen pedig a műhely alapötlete is megszületett.

Mustang 4.0i v6 12v cabriolet

AMTS ami beszippant...

Az autó fejlesztése hozzávetőleg másfél évig tartott, és a kárpitos mester unszolására be is mutatkozott a nagyközönségnek.

Első építésünk 2010-ben debütált országunk legnagyobb AutoMobil Tuning Showján. Ebben az évben még csak a “külső körletesek” között kaptunk helyet, de a siker így sem maradt el.

A Ford Mustangok és a tuning világ szeretete ekkor kezdődött Dózsa Ferenc számára, a rendezvényen pedig a műhely alapötlete is megszületett.

Szeretnéd, hogy a Te Mustangod is tuningolva legyen? Lépj kapcsolatba velünk!

Ford mustang kulcs